problem se SIP (volny) po upgradu 6.2-7.0
Petr Macek
pm-conf at kostax.cz
Tue Nov 18 15:28:13 CET 2008
Omlouvam se, ze nechavam delsi puvodni mail. Ale nechtel jsem, aby se
"nit" uplne ztratila:
> Ne tak presne. SIP totiz typicky funguje po UDP. Telefon oznami
> ustredne, na jake IP a portu je "k zastizeni". Z hlediska telefonu ani
> ustredny ale zadny trvaly kanal nevznika.
>
> V prekladove tabulce zanikl zaznam a udane "souradnice" tak prestaly
> existovat.
>
> Zaznamy v tabulce expirovat musi - jinak by se preplnila. Obzvlaste u
> UDP, kde neexistuje nic takoveho jako ukonceni spojeni.
>
> Ty vypadavaji typicky "za nejaky cas". Potiz ale muze byt i pocet
> zaznamu v tabulce - ten nemuze rust donekonecna. Takze vic uzivatelu -
> nebo "delsi trvanlivost zaznamu v tabulce" muze zpusobit, ze nektere
> zaznamy budou vypadavat "predcasne".
>
> Prodlouzeni trvanlivosti UDP zaznamu z 10 -> 660 s je dost znacne - pak
> staci vetsi mnozstvi DNS dotazu a tabulka se snadno preplni. A pokud ma
> 7.0 proti 6.2 jen trochu jiny algoritmus jak v takovem pripade najit
> zaznam, ktery lze vyhodit, nestesti muze byt na svete.
mas pravdu, ten timeout je zbytecne vysoky. Telefony se maji
preregistrovavat kazde 3-4 minuty, tak jsem nastavil 360s. To by melo
byt o dost lepsi.
A i stav telefonu se o dost zlepsil, ale jeste stale neni stoprocentni.
Koukal jsem do manualu ipfw, pozmenil nejake hodnoty v sysctl, ale
obecne nevim, jak zjistit zaplneni a velikost te prekladove tabulky.
Da se toto nejak monitorovat?
V te siti je dnes pres 300 uzivatelu. Nemam takove site, abych to mohl s
necim porovnavat.
Diky za odpoved.
PM
--
# ---------------
# Petr Macek
# pm at kostax.cz
# icq: 87323239
# www.kostax.cz
More information about the Users-l
mailing list